پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور
سرخط خبرها

رویارویی نفت مسجدسلیمان و سپاهان در اصفهان| بازی فکری برای پرسپولیس و استقلال

  • کد خبر: ۶۳۷۷۸
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
رویارویی نفت مسجدسلیمان و سپاهان در اصفهان| بازی فکری برای پرسپولیس و استقلال
تیم سپاهان برای رسیدن دوباره به صدر جدول باید از نفت امتیاز بگیرد، این در حالی است که محمود فکری جانشین یزدی شده و در این بازی به دنبال اثبات توانایی خود به هواداران استقلال است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران، عصر امروز با برگزاری ۲ مسابقه دیگر پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی، سپاهان باید از ساعت ۱۸:۵۰ از نفت مسجدسلیمان پذیرایی کند و اگر شاگردان نویدکیا دوست دارند بار دیگر رنگ صدر را ببینند، باید از این مسابقه با امتیاز خارج شوند. در دیگر‌بازی امروز، گل‌گهر برای رسیدن به رده چهارم، باید پیکان را از جاده خارج کند تا بتواند در جدول صعود داشته باشد. مسابقات هفته بیستم از پنجشنبه پیش و با مسابقه پرسپولیس و نساجی آغاز شد و تا پنجشنبه این هفته و بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه مسابقه نفت آبادان و استقلال نیز از این هفته به تعویق افتاده است.

چشم طلایی‌پوشان به صدر

سپاهان برای رسیدن به صدر جدول باید از سد نفت مسجدسلیمان بگذرد؛ کاری که اصلا راحت نیست. نفت تیمی است که در بازی رفت با سرمربیگری مجتبی حسینی ۳‌بر ۱ سپاهان را شکست داد و بعد از جدایی حسینی تیم نفت با داریوش یزدی سیر نزولی گرفت. اکنون محمود فکری، سرمربی سابق استقلال، هدایت نفت را برعهده دارد. نفت مسجدسلیمان ۸ هفته است که رنگ برد را ندیده است و شرایط سختی دارد. نفت مسجدسلیمان بیست‌امتیازی در رده دوازدهم جدول ایستاده است و اگر روند نتیجه‌گیری‌اش تغییر نکند، ممکن است به منطقه خطر و قعر جدول نزدیک‌تر شود.
 
سپاهان در‌حالی به‌مصاف نفت مسجدسلیمان خواهد رفت که نتیجه این دیدار علاوه‌بر ۲ تیم، برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال حائز اهمیت است و می‌تواند معادلات قهرمانی را پیچیده‌تر کند. سپاهانی‌ها که با کسب ۴۰‌امتیاز در ۱۹ بازی قبلی در صدر جدول قرار دارند، با کسب ۳ امتیاز این دیدار می‌توانند اختلاف امتیاز خود را با سایر مدعیان، به‌ویژه پرسپولیس حفظ کنند و با توجه به آغاز لیگ قهرمانان آسیا و غیبت یک‌هفته‌ای نماینده‌های ایران در رقابت‌های لیگ برتر، با خیال آسوده‌تری به جمع‌آوری امتیازات بپردازند.
 
سپاهان این‌روز‌ها در اوج قرار دارد. زردپوشان اصفهانی که فصل گذشته نیز از مدعیان جدی قهرمانی بودند و در نیم‌فصل دوم این عنوان را به پرسپولیس واگذار کردند، در لیگ امسال برخلاف رویه سابق، نیم‌فصل دوم را خارق‌العاده آغاز کرده و تا بدین جای لیگ با کسب ۴ پیروزی پیاپی و به دست آوردن ۱۲ امتیاز، بهترین عملکرد ممکن را در نیم‌فصل دوم از خود به جای گذاشته‌اند. زردپوشان اصفهانی درحالی به‌مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند که بازگشت احسان حاج‌صفی خط میانی سپاهان را تقویت کرده و حضور بازیکنانی مانند رفیعی، سلمانی، جلال علی‌محمدی و کریمی در کنار حاج‌صفی سپاهان را در خط میانی تبدیل به یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در لیگ کرده است.
 
از‌طرف‌دیگر اضافه‌شدن حاج‌صفی به ترکیب سپاهان علاوه بر بالا‌بردن قدرت خلاقیت و تنوع تاکتیکی این تیم، خط میانی تیم نویدکیا را مستحکم‌تر از قبل کرده و خلأ‌های دفاعی زردپوشان را کاهش داده است. در فاز هجومی نیز سپاهانی‌ها در نیم‌فصل نخست نشان دادند که از وضعیت خوبی برخوردار بوده و حضور بازیکنانی مانند شهباززاده، محبی، حسینی، خلعتبری و استنلی، دست نویدکیا را برای رسیدن به ترکیب ایده‌آل خود باز گذاشته است.
 
با‌این‌حال سپاهان در این دیدار کار سختی در پیش دارد و باید مقابل تیمی به میدان برود که در ۸ دیدار آخر خود هیچ بردی نداشته و فقط ۵ تساوی و ۳ باخت به دست آورده است و برای بازگشت به لیگ، انگیزه بالایی دارد. طلایی‌پوشان مسجدسلیمان که با تغییر کادر فنی و آمدن محمود فکری به‌عنوان سرمربی، دچار تغییرات زیادی شده‌اند، تیمی جوان و جنگنده هستند که در فاز دفاعی عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته‌اند. نقطه قوت شاگردان فکری، در خط دفاعی آن‌ها‌ست. سبک بازی تخریبی و دفاع تیمی و منظم آن‌ها موجب می‌شود که به‌راحتی گل نخورند و بهترین خط‌حمله‌ها را زمین‌گیر کنند. از‌طرف‌دیگر، بازیکنان نفت مسجدسلیمان در فاز تهاجمی سعی دارند با ارائه یک بازی مستقیم و ارسال‌های بلند، ضربات ایستگاهی و کرنر‌ها به گل برسند.

جنگ سرخابی‌های سابق برای رده چهارم

برنده این مسابقه شانس دارد که تا رده چهارم جدول لیگ برتر صعود کند. پیکان اکنون با ۲۵‌امتیاز در رده دهم قرار گرفته و گل‌گهرسیرجان بیست‌وشش‌امتیازی، هفتم است؛ اما هر تیمی که ۳ امتیاز را بگیرد، صعود چشمگیری در جدول لیگ خواهد داشت. تقابل مربیان پرسپولیسی و استقلالی هم جذابیت این مسابقه را بیشتر کرده است. مهدی تارتار و امیر قلعه‌نویی به خوبی با تفکرات فوتبالی یکدیگر آشنایی دارند. از‌سوی‌دیگر پیکان هفته گذشته استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد و یک‌امتیاز ارزشمند گرفت. این سومین مسابقه‌ای بود که تیم پیکان در آن گل نخورده است.
 
شاگردان تارتار در نیم‌فصل دوم به‌خوبی از دروازه‌شان محافظت کرده‌اند. گل‌گهر سیرجان هفته گذشته تیم قعرنشین ماشین‌سازی را ۳‌بر ۱ شکست داد. در آن مسابقه یونس شاکری هت‌تریک کرد، اما نکته منفی آن بازی برای شاگردان قلعه‌نویی، گل‌خوردن بود. بازی رفت ۲ تیم را پیکان با نتیجه ۲‌بر ۱ برد؛ آن‌هم با گلی که نادر محمدی با پرتاب اوت به ثمر رساند. در آن بازی اشتباه فاحش علیرضا حقیقی روی این پرتاب اوت باعث بازنده‌شدن تیمش شد. اکنون گل‌گهر برای جبران و البته رسیدن به رتبه چهارم به تهران آمده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->